عنوان گروه خبري / اخبار .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۲/۰۸ 
  • کد خبر : ۲۲۲۳۰
فرماندار حاجی آباد گفت:
کارگروه سواد روستایی در بخش احمدی و فارغان تشکیل شده است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری حاجی‌آباد، نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان. حاجی آباد با حضور علی خرم نسب فرماندار ، امام جمعه، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان و اعضای شورا برگزار شد.


علی خرم نسب فرماندار حاجی‌آباد در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از تلاش های مدیران و معلمان مدارس در بهبود وضعیت تعلیم و تربیت اظهار کرد: همه دانش آموزان باید از شرایط تحصیل رایگان برخوردار شوند که نیازمند همکاری همه ادارات و نهادها در شناسایی و ترغیب افراد بازمانده از تحصیل است.


رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان افزود: برای بهبود وضعیت اجتماعی،اقتصادی،بهداشت و سلامت و امنیت باید همه افراد کشور از نعمت سواد و دانش برخوردار شوند.


وی با اشاره به تشکیل کارگروه سواد روستا تاکید کرد: شهرداری ها و دهیاری ها در کنار سایر اعیاد و مناسبت ها جشن پایان بی سوادی را در در روستاها و محلات برگزار نمایند.


فرماندار حاجی‌آباد یادآور شد: شهرستان حاجی‌آباد از ظرفیت ها و پتانسیلهای خوبی برخوردار است و شعار ما می توانیم را باید خودمان محقق کنیم.


خرم نسب در بخش دیگری با اشاره به کاهش جمعیت شهرستان خاطرنشان کرد: باید در مباحث ماندگاری، مهاجرت معکوس و فرزندآوری تلاش کنیم تا رشد جمعیت بتواند پاسخگوی نیاز به نیروی انسانی در سالهای آتی را داشته باشد.


حجت الاسلام و المسلمین شریفی امام جمعه حاجی آباد در این نشست با اشاره به سه مولفه پرورش،تهذیب و تعلیم اظهار کرد: اولویت اول مدارس ما باید تهذیب دانش آموزان باشد.


ایشان با بیان آسیب های اجتماعی در مدارس یادآور شد: دانش آموزان میراث دار انقلاب هستند و باید آنها را برای تحقق این امر مهم آماده کنیم.


وی تصریح کرد: مدارس بسترساز تربیت جوانان مومن و انقلابی هستند .


حجت الاسلام شریفی در ادامه بر اجرای برنامه‌های تربیتی، برگزاری اردوهای دانش آموزی و ارتقای سطح آموزش دانش آموزان تاکید کرد.


امام جمعه حاجی آباد در بخشی دیگر به آماده سازی ستاد اسکان سفرهای نوروزی و آغاز ماه رمضان اشاره و عنوان کرد: مساله حجاب و نگهداشتن حرمت ماه رمضان در مدارس از مواردی است که باید به صورت ویژه توجه شود.


شریفی از اجرای سرود دانش آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر و افزود: نباید از جهاد تبیین و روشنگری دستاوردهای انقلاب در مدارس غافل ماند.


جعفری معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان با بیان اینکه سواد،علم است و علم نور است گفت: هرچه در زمینه علم آموزی و افزایش سواد در جامعه تلاش کنیم به همان میزان چراغ راه آینده خواهد بود.


وی از وضعیت شهرستان حاجی‌آباد در حوزه سوادآموزی ابراز رضایت کرد و افزود: حاجی آباد در این زمینه رتبه اول در بین شهرستانهای استان را دارد که در همین راستا از فرماندار،امام جمعه و سایر اعضای شورای نهضت سوادآموزی شهرستان تشکر می کنم .


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه سواد و تشکیل کارگروه سواد روستا در بخش های فارغان و احمدی خاطرنشان کرد: همه ادارات و نهادها در راستای اقناع و جذب سوادآموز همکاری و حمایت کنند.


میرزاده رییس آموزش و پرورش شهرستان گفت: ۹۹/۵ درصد از هنرستان شهر حاجی آباد آماده است که به زودی به بهره برداری می رسد .


وی افزود: تعداد سه مدرسه در روستاهای برغنی،حقدادی  و دهنو نوساز خواهند شد، همچنین تعداد ۴مدرسه خیرساز نیز به مدارس شهرستان اضافه خواهد شد.


رییس آموزش و پرورش شهرستان از آماده‌سازی تعداد ۲۰ مدرسه و ۱۴۵ اتاق جهت اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: ستاد اسکان شهرستان از بیست و سوم اسفند افتتاح و شروع به کار خواهد کرد که در این رابطه اپلیکیشن راهنمای مسافر نیز طراحی و در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.


قریشی مسئول نهضت سوادآموزی شهرستان با تشریح وظایف این نهاد گفت: تعداد ۸۲ آموزش دهنده در شهرستان فعالیت می کنند که در سال جدید کلاس ها به صورت تلفیقی و چندپایه برگزار می شوند.


وی اجرای طرح سوادآموزی در ندامتگاه ها و اتباع را از برنامه های نهضت سوادآموزی شهرستان عنوان و افزود: کارگروه سواد روستا در بخش های احمدی و فارغان تشکیل شده و در همین راستا جهت تشویق افراد به سوادآموزی سند همکاری با اداره امور کتابخانه های شهرستان امضا خواهد شد .


 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0